Η χρήση των social media από τις επιχειρήσεις και οι άνθρωποι πίσω από τη διαχείριση social media έχουν αυξηθεί με σκοπό την προώθηση των επιχειρήσεων. Όμως, η διαχείριση social media δεν είναι μια εύκολη διαδικασία, ειδικά αν οι επιχειρήσεις υφίστανται μόνο στο διαδίκτυο.
Αρχικά, η διαχείριση social media από έναν επαγγελματία μπορεί να μειώσει τον απαιτούμενο χρόνο ανεβάζοντας το προωθητικό υλικό της επιχείρησης στα social media, σε σύγκριση με έναν απλό πολίτη. Αυτό επιτυγχάνεται με προγραμματισμό ημερήσιο, εβδομαδιαίο ή μηνιαίο και με τα σωστά εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν από τη διαχείριση social media. Συνεπώς, όταν η διαχείριση social media γίνεται συστηματικά, τότε αυτό συμβάλλει στην αύξηση πιθανοτήτων για την εισροή νέων πελατών στην επιχείρηση.
Νέοι πελάτες έχουν σαν αποτέλεσμα την αύξηση των κερδών της επιχείρησης, γι’αυτό ο προϋπολογισμός για τη διαχείριση social media πρέπει να είναι ο απαιτούμενος με βάση τους στόχους της επιχείρησης. Οι διαφημίσεις, οι προωθήσεις και τα εργαλεία που παρέχονται μέσα στις πλατφόρμες των social media, ξεκλειδώνουν με κάποιο κόστος για την επιχείρηση, αλλά η διαχείριση social media αποβλέπει στην διατήρηση και μελλοντική αύξηση των κερδών της.
Επιπλέον, με τη διαχείριση social media η επιχείρηση έχει την πρόσβαση να μάθει τις αδυναμίες των ανταγωνιστών της αλλά και το πώς οι καταναλωτές συμπεριφέρονται στα προϊόντα. Αυτή τη γνώση από τη διαχείριση social media θα τη χρησιμοποιήσει η επιχείρηση υπέρ της για να βελτιώσει το προϊόν αλλά και τη στρατηγική της προώθησης του προϊόντος της. Άρα, η διαχείριση social media συνδέει άμεσα την επιχείρηση με τις ανάγκες των καταναλωτών ώστε να γίνει πιο φιλική σε αυτούς.
Τέλος, η διαχείριση social media βοηθάει στο να εντοπιστούν influencers, με βάση την κατεύθυνση που ακολουθούν οι καταναλωτές-στόχοι της επιχείρησης και να τους χρησιμοποιήσουν για τους προωθητικούς σκοπούς της δικής τους επιχείρησης. Συνεπώς, η διαχείριση social media είναι αλληλένδετη με την προώθηση των επιχειρήσεων.